Wednesday, May 15, 2013

Degil.

Assalamualaikum.

Saya memang degil. noted. Orang degil bila merajuk ni lain macam sikit. Siyes betul. Bila orang kata A kita tak boleh nak digest dia cakap A sebab kita nak B jugak. hehe. teruk kan? ye teruk.

Saya jarang merajuk sampai simpan dalam hati tapi bila terkena satu. Hah. meletop beb. letop. Mulut? mulut saya berbisa, laser... tapi tak sampai keluar yang sensor sensor sebab laser saya dalam ayat tersendiri. Siapa selalu habiskan masa dengan saya, mereka tahu saya macam mana... cuma mereka tak bagitahu yang mereka tahu saya macam itu. hehehe. tapi saya tahu.

Dan sama juga bila saya dengan tunam... hehe. bila incik tunam salah cakap sikit.. dan dia nafikan.. oh, berdas-das saya tembak dia, siap ugut nak tunjuk bukti.. kesian dia.

Tapi yang bagusnya incik tunam saya.... "DIA TERIMA SAYA SEADANYA"

Yela, kite pemarah.. kena cari orang yang tahan dengan amarah kita... kite degil.. kena cari orang yang boleh cairkan kedegilan kita... kita susah difahami.... kena cari orang yang cuba menyelami hati budi.

Ingat dulu-dulu.. saya pernah minta dan doa supaya Allah temukan saya dengan orang yang sentiasa risaukan keselamatan saya, yang boleh tahan-tahan kelakuan saya dan orang yang boleh kontrol saya. Bila ada orang kontrol kita sikit, saya rasa sweet.. macam disayangi. hehe. okeh, tu pendapat saya lah. tak setuju? okey, abaikan.

Bila saya semakin mengenali incik tunam saya, saya semakin pasti. Dialah insan hasil daripada doa saya hari-hari.... sebab dia lah yang tahan bila saya merajuk berhari-hari, dialah yang berani halang saya daripada buat perkara yang dia tak sukai.. dan saya harap betul, jodoh kami terpelihara hingga akhir nanti.


hehe. comel.

Later,

With L.O.V.E,
H&M

2 comments:

  1. Assalamualaikum kak maria. heee teruknya dia. huewhuew acah je. tak baik laser sangat. kena pandai kawal. jgn buat si dia kecik hati pula ya :)
    *mai is cute!

    ReplyDelete
  2. Smoga cepat2 kahwin, hehe..
    Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too. :)

    insanbiasabiasa.blogspot.com

    ReplyDelete

*Wink*