Sunday, March 31, 2013

BAJU TUNANG.

Assalamualaikum.

Bila cakap pasal baju tunang, masa mula-mula tahu ada yang sudi nak bertunang dengan saya... Saya terus fikir, "okeh, nak pakai baju apa ea.."

hehehehehehehe.

Lepas gogel banyak kali, gogel tanpa henti.. Saya decide nak pakai baju peplum. Teringin nak pakai, ada yang jual online siap veil dan lace sekali. Bila tanya harga, rm500?? oh la la,, biaq betik, kalau baju nikAH pon i  tak sanggup. Mahal. Jadi, cancel. 

Macam-macam kedai masuk sebab nak cari kain, saya ingat nak tempah je la kat kedai. Pilih design. 

Then 1 day saya lalu satu butik ni, style butik ni macam butik online dari luar.. saya pon try masuk.. Memang betul. Online butik ya. Bila masuk, kebetulan ada peplum yang dah siap! wah.......tempahan pulak guna material beliau. oh la la, lagi senang. Boleh siap dalam tempoh 10 hari sahaja. Tapi saya tak tempah dulu, nak fikir dulu. Takut menyesal jumpa design lagi De-vahh. haha.

Dah 2 minggu berlalu, tak ada penyelesaian, Saya pergi lagi sekali........ tempah je la. Tapi lace yang sesuai tak ada untuk warna yang saya pilih... huwaaaaaa. macam mana? tempah aje lah! heh heh. Dah tak sempat nak fikir, lace lace bagai.. kalau nak tambah kemudian. sendiri. okay. sendiri. sobs.

Saya tempah di MEENA BOUTIQUE HOUSE.

Tak sampai 10 hari siap,walaupun baju siap awal.. tapi minggu last nak bertunam baru terkial-kial saya jahit lace di lengan, dan 2 hari sebelum majlis, saya jahit lace di pinggang. haha... buat keje gile, buatnya tak jadi, baju rosak. mana nak cari ganti. hehe...

Tudung? veil? Tangkap muat. Tudung rm 12 dan veil tu sebenar selendang half moon, beli kat masjid india dengan cik Is dengan harga rm25. murahkan. manik-manik jugak.... Cik Is lah pilihkan, i is blurr. hehe. Alhamdulillah, sepadan walaupon warna baju pun ingat-ingat lupa sebab baju di kampung. Gambar pon tak ada. 

So, resultnya... 

saya lupa ambil gambar sebelum letak lace. Pasal veil tu saya sengaja pilih warna terang, kata penasihat saya Cik Is.. kena warna lebih soft. okay.. yela.. saya pun setuju. tudung pula mula-mula nak cari yang manik tepi tapi tak jumpa kaler. Jadi yang ni je yang ter-sesuai. Jadi, tak fikir panjang. BELI.

dan hasilnya bila pakai...



Alhamdulillah.

Simple tapi puas hati.. bila dah gabung semua benda yang mix and match tu...... menjadi rupanya. hehe. Menjadilah jugak... kite punya rasa simple tapi incik tunang kata lawa macam baju nikah. err? gulps. Ni dia kata lawa macam baju nikah... tudung pon simple aje.

nikah? tak fikir lagi nak pakai apa.

Tapi gambar atas nampak i is short lah pulak. haha. okey, kenapala i tak pakai wedges yang gojes tu.. err? gojes? wedges? adew ke? heh heh.

Thanks Cik Is.. mu tak datang tapi pertolongan mu itu ada buktinya. ces. maseh tak puas hati x-rumate eden tak hadir. hehe. Apapun, i sayang ke mu. =)

note: cik syida.. hehe. kebetulan memang ada entry ni, cuma tak post lagi. =)


With L.O.V.E
H&M

3 comments:

  1. assalamualaikum yang, cantik gila ok. mmg harus dipakai waktu nikah. hehehe. kalau nak jimatlah. heheheh

    ReplyDelete
  2. nnt nak ikut cari baju nikah!!!! :D tak lama lagi kannnnn hahha

    ReplyDelete

*Wink*