Monday, March 25, 2013

MAJLIS.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar. Special thanks to my family and friends. Yela, tanpa keluarga majlis tak akan berjaya dan tanpa kawan-kawan, majlis tidak meriah mana la kan.... thanks sudi datang~ =)

Tak tahu nak cakap apa, ada jugak benda yang saya speechless nak cakap.. haha. =P

Apa boleh saya katakan, saya sangat gembira. Macam tak percaya, "eh, dah jadi tunang orang la..."

Bila ditanya incik Tunam, majlis macam mana.. dia kata perfect dah, okay sangat dah. Dan suka betul dia makan ikan patin, sedap katanya. hehe. Nama pon orang temerloh, haruslah hidang ikan patin yang sedap.. hehe.. masak tempoyak. Mula-mula, abah kata ingatkan orang utara tak suka... takot jugak nak hidang. Bila dah hidang, minta tambah rupanya. hehe. Alhamdulillah.

Orang datang dari jauh, mestilah hidang sesuatu yang special kan, nama pon orang Temerloh. Temerloh kan bandar ikan patin.. hehe.

Kebetulan sekarang musim panas, cahaya berlebih-lebihan, rumput kuning sebab kering, daun pokok jatuh berguguran, kelakar pulak. boleh feeling autumn la. Tapi yang tak tahan, muka berminyak-minyak.. berkilo-kilo. panas sangat. hehe.

 Dengan famili, Mak mak, abah abah bersama anak-anak-to-be. hehe... Okay, cik yana tu macam famili dah, jadi selit gambar dia pon tak apa lah.

Dan untuk kali pertamanya, saya umumkan incik tunam saya.... Mr. Mohd Abdulhakim. Nama panggilan biarlah rahsia.. nak elakkan guna nama beliau. heh heh.. 

 Inilah incik Tunam saya, hehehe.. sebelum ni saya tak pernah publish gambar kami dua, takot juga.. takot tak jadi, InshaAllah, dah tunam ni moga jodoh sampai syurga. aaminn.

 Kenduri.. hehe.. tengah bincang-bincang, borak-borak... gulps.

 Mi Familia... =)

 Member rapat sekolah... hehe. Thanks sudi datang! =)

 Wif Mak. Love Her. ehem. ngeee~~~

Masa sarung cincin ni, cincin sangkut kat tengah jari, mak dah pandang saya... macam takot tak muat aje.. hehe.. akhirnya lepas. hehe. main main jari ni, nakal tau... jangan buat hal. hehehehe... 

Mi Familia too. =)

Banyak-banyak gambar, satu pon tak ada gambar my abang zul. gulps. Beliau photographer saya, OK jugak lah.. hehe. Orang Kuat! hehehehehe. harap dia tak baca ni. Kang kembang semangkuk.

Lepas majlis mak cerita, masa saya keluar dari bilik nak sarung cincin, mak kata nampak ayah tunam saya senyum lebar je.. hehe. then, saya cakap kat mak.. saya dan father-in-law to be kamching laa.. haha. *perasan je eden*

Setel majlis, hantar mereka pulang.. Saya malu sangat, tapi rasa macam nak turun jugak, sampai ajak cik yana teman. Nama pon malu tapi mahu kan.. kehkeh. Lepas tu cakap kat Abang zul, nak tangkap gambar dengan tunam. Tapi kejap je, gelap pulak tu gambarnya sebab dia nak cepat. Busy betul dia, macam dia pulak kenduri.. ke hulu ke hilir salam orang.. Nak ambil hati leteeeww.. Lagipun, family incik tunam nak ke terengganu pulak. Jadi, tak ley lama-lama..

Jeling-jeling je la kat dia... heh heh. 

Okay. stop. stop. tak tahu nak cakap apa lagi da. heh heh.


With L.O.V.E
H&M


8 comments:

  1. eslmt bertunang ye..sweet sgt2..hope cpt dojodohkan nnti..:)

    ReplyDelete
  2. terharunya I dah macam family u.... :) sobs

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum yang. alhamdullilah selamat bertunang. enjoy ur darah manis. tak sabar nak tngok dia naik pelamin. baju tunang cantik gila *pengsan*

    ReplyDelete
  4. wahh ni dh jd blog khas utk kisah cinta uols.. sweett suke2... mcm jd inspirasi lak.. hihi.. tahinahhh mariaaaa, sooo happy 4 u :)

    ReplyDelete
  5. sori xde krdt...tapi xkisah lah...mai sgt2 cntik...hehe

    ReplyDelete
  6. tahniah mai... hehehehe :)
    suka tgk baju, lawa sangat :)

    ReplyDelete
  7. Ini lagi nak tengok..kihkih..maap kak, tergatai pulak..hehe..Ohh..inilah tunang akak..Sama cantik dan padan. Muka akak dengan tunang akak, ada iras-iras lah. Orang cakap, kalau ada muka iras2 ni memang sepadan dan kuat jodoh. Amin Ya Rabbal Alamin. Akak cantik!..cantik sangat. ^____^

    ReplyDelete

*Wink*